Nadine Janssen

The presentor has activated the presentor mode. Would you like to follow?
Follow presentor
You are following the presentor.
Stop following presentor

Nadine Janssen

Docent dans


B3fore Th3 3nd

Danser, Docent en Dansmaker


Sta overal voor open, neem alles mee in je rugzak en blijf jezelf. Wees niet bang om te onderzoeken wie je bent.

Mijn naam is Nadine Janssen (2000). Al vroeg wist ik dat ik een dansopleiding wilde doen. Na de havo, op mijn 17e, ben ik gelijk auditie gaan doen voor verschillende dansopleidingen. AHK Docent Dans stond voor mij duidelijk op nummer 1, omdat ik mij gelijk thuis voelde, de visie van de opleiding mij aansprak en het gevoel had dat ik op deze opleiding het meeste zou groeien (buiten mijn comfortzone). Ik heb voor de opleiding gekozen omdat ik mijn visie over dans wilde verbreden en mij als persoon zowel als uitvoerend danser als docent wilde ontwikkelen tot een danser zonder limitaties en tot een docent met een volle rugzak aan informatie en ervaringen. In mijn karakter zit leidinggeven en doceren en deze rol sluit perfect aan bij wie ik ben. Doceren is mijn passie en het is dan ook mijn doel om dit gevoel over te brengen aan mijn leerlingen en leerlingen op een persoonlijke manier kan laten groeien binnen dans.

Binnen de opleiding heb ik vier stukken mogen maken. Binnen deze stukken is een ontwikkeling te zien betreft mijn artistieke visie. Het creëeren van dansstukken heeft ervoor gezorgd dat ik gedwongen werd mijn artistieke visie te uiten en dit te onderzoeken. In 2020 heb ik de solo 'Bloem' mogen maken. Dit stuk kunt u terugvinden op mijn YouTube kanaal. In mijn afstudeerjaar heb ik, op een andere wijze i.v.m. COVID-19, het stuk 'Alleen Samen' mogen maken. Dit stuk kunt u terugvinden op mijn YouTube kanaal.

Mijn toekomstplannen zijn erg breed en open. Ik wil zowel lesgeven als dansen. Ik wil uitvoerende kansen pakken en mij als danser blijven ontwikkelen. Dansen blijft mijn grootste passie en ook mijn kracht. Zowel commercieel als podiumkunsten wil ik mij als uitvoerend danser inzetten.Daarnaast wil ik veel lesgeven, zowel op amateur dansscholen, het basis- en voortgezetonderwijs en binnen maatschappelijke contexten. Daarnaast verdiep ik mij ook in verschillende cursussen zoals Sportblessures & Weak Link, Gedragsverandering & Coachen en wil ik meer leren over het bedrijfsleven, marketing en management.

Stage

Afgelopen vier jaar op de opleiding Docent Dans heb ik veel stages mogen lopen. Zowel stages op het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, amateur dansscholen en binnen maatschappelijke doeleinden. De stages die ik in mijn afstudeerjaar heb mogen lopen hebben bijgedragen aan mijn persoonlijke ontwikkeling. Zo heb ik stage mogen lopen bij Theater LeBelle, een theatergroep in Amsterdam voor mensen met een verstandelijke beperking. Ik heb geleerd over inclusiviteit en ben gegroeid in het gedifferentieerd en persoonlijk lesgeven. Binnen deze stage ben ik erachter gekomen dat deze doelgroep echt bij mij past en deze doelgroep is dan ook een van mijn specialisaties. Ook heb ik stage gelopen op het voortgezet onderwijs bij het Teylingen College Leeuwenhorst te Noordwijkerhout. Binnen deze stage heb ik geleerd hoe het voortgezet onderwijs tot in de puntjes werkt en welke lesinhoud aansluit voor de leerlingen. Ik heb talenten kunnen screenen en dans voor onervaren leerlingen toegankelijk gemaakt. Ik heb binnen deze stage met de theaterklas mogen werken en heb hier interdisciplinair gewerkt door dans te verbinden met theater. Binnen mijn afstudeerjaar heb ik als laatste nog stage gelopen bij amateur dansstudio Total Move. Ik heb hier gewerkt met de After School Academy, een talenten groep die gemotiveerd is om meer te leren dan alleen de pasjes. Binnen deze stage heb ik gewerkt aan de kernpunten die ik als docent en danser belangrijk vind: ritmisch-dynamisch bewegen, lichaamsbewustzijn, eigen creativiteit inzetten (van de leerlingen), muzikaliteit en techniek.